Zdravý nemocný

27.02.2024

Někdo si myslí, že je zdravý, přitom ale může být nemocný. Sám říkám, že jsem zdravý, ale mohu být jen nedostatečně vyšetřen. Zdravý člověk nemá potřebu chodit k doktorovi. Nic mě nebolí, není důvod. Kdysi se říkalo, že léčená chřipka trvá sedm dní, neléčená týden.

Jsou ale lidé, kteří jsou zdraví, přitom jsou přesvědčení, že jsou nemocní. Říká se jim hypochondři. Neustále na sobě pozorují nějaké zdravotní potíže, pořád je něco bolí, trápí. Buď si nakonec nějakou chorobu doslova vymodlí, anebo jsou nemocní na hlavu.

Kdysi jsem sledoval diskusi Jaroslava Duška s MUDr. Pavlem Nývltem. Bylo to zajímavé, ale stejně si pamatuji nejvíc tuto repliku, kterou se pokusím co nejpřesněji interpretovat.

D: doktor vykoukne z ordinace a na plnou čekárnu zařve: "komu je hovno, ven!" Načež půlka lidí odejde.

N: to by se mně stát nemohlo.

D: já vím, Ty seš moc slušnej.

N: ne, já nemám ordinaci.

Tak si říkám, kdyby se dost lékařů chovalo podobně jako ten pan doktor ve výše zmíněném příběhu, možná by ubylo u nás zneužívání lékařské péče a nebyli bychom na předních příčkách nemocnosti a ubylo by simulantů.

Na druhou stranu, komu se občas nehodilo hodit se marod. Je mi sice hovno, ale mám neschopenku a odpočinu si od té nezáživné práce a debilního šéfa.